Industry Manager Juho Juhantalo Googlelta tuli puhumaan meille big datasta ja Googlesta. Tällä hetkellä 44 % maailman väestöstä on kosketuksissa internetiin, eli 3,2 miljardia ihmistä. Vuoteen 2020 mennessä tavoitteena on, että luultavasti koko maailman kansalaisista käyttäisi internetiä. Googlella on uusia hankkeita, kuten piilolinssi, joka pystyy mittaamaan verensokeria.
Hän kertoi meille Google Analyticsistä, mihin pystyy keräämään dataa sivuston kävijöistä. (Dove Real Beauty) Dataa voi hyödyntää esimerkiksi siten, että kun asiakas on nähnyt Dove videon YouTubessa, hänet voidaan yrittää uudelleenohjata toisellekin videolle, esimerkiksi "making of" videolle tai vastaavalle. Samalla lailla voidaan laittaa tiettyjä asioita esille vain niille, jotka ovat videon jo nähneet.
Hän kertoi myös AdWordsistä ja sen hinnoittelusta ja toimivuudesta ja siitä, kuinka määrittyy kuka tulee hakukoneesta ensimmäisenä.Puhetta tuli myös eri hakusanoista ja niiden käytöstä ja valinnasta.
Big datan avulla voi hakea verkosta samankaltaisia käyttäjiä, kuin he, jotka ovat käyneet sivustolla. Tämä on mahdollinen markkinointikikka.
Katsoimme myös videon Nokian Renkaista, joilla on tehty kovaa brändäämiskampanjaa ja ovat kovia nimiä alallaan ja tekevät voittoa. He tekivät pitkän videon renkaistaan talvisissa maisemissa, ja sitä näytettiin esimerkiksi alueilla, joissa on lunta. Video oli pitkä ja jatkoa toisille videoille. Tässä idea on, että tälläinen mainonta ei olisi televisiossa mahdollista.
Volvon Jean-Claude Van Dammen kanssa tehty human split mainos näytettiin kanssa, koska sen katselujen myötä Volvon kanavalle tuli tunkua ja edelleen uusia videoita tuli julkaistua. Van Damme päätyi myös puhumaan aiheesta myös muualla, kuten ajankohtaisohjelmissa ja näin Volvo sai rutkasti näkyvyyttä. Myös Volvon uudesta järjestelmästä tuli paljon kiinnostavampi ja puhutumpi aihe.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti